De vraag die wij wekelijks meerdere keren gesteld krijgen: Wat kost een video? Het antwoord op deze vraag is niet zo simpel want de prijs is afhankelijk van meerdere factoren. Vergelijk het met een auto kopen: je kunt een Dacia kopen maar ook een Porsche.

Wat is het DOEL van de video? Gaat het om praktische en informatieve video’s bestemd voor bijvoorbeeld instructie doeleinden? Zo ja, dan kunnen we er wellicht meerdere op één dag opnemen. Of dient er een waanzinnige commercial gemaakt te worden als onderdeel van een grote marketingcampagne? Daar gaat meer voorbereiding aan vooraf. Denk aan het ontwikkelen van een creatief videoconcept, teksten, shotlists, brainstormsessies etc.

Wat moet de KWALITEIT van het beeld en het camerawerk zijn? Dienen wij een script te schrijven, is er een licht- en geluidsman nodig, acteurs, locatiehuur, styling, visagie? Wil je rechtenvrije muziek of een eigen sound laten ontwikkelen? Zomaar wat factoren die de prijs bepalen.

En dan zijn er nog de EDITS. Wil je 1 film opgeleverd krijgen of een hele serie edits, verschillende formaten films (bijvoorbeeld landscape, instastory, facebook film) en wellicht ook trailers en 5 seconden shots.

Wij zijn van mening dat we voor vrijwel ieder realistisch budget een film kunnen maken, we werken met diverse cameramensen en apparatuur, variërend van goed tot de absolute top. Daardoor is ons werk heel divers, net als onze klantenkring! Vorige week namen we praktische instructievideo’s op voor een medische instelling en volgende week draaien we een grote commercial voor een internationaal sportmerk. 

Overweeg jij video in te zetten voor jouw merk? Neem eens contact met je op, we vertellen je graag over de mogelijkheden!

 

PS: Wist je dat visuele, bewegende content 600.000 keer sneller wordt verwerkt door onze hersenen?